Απo αλλο πλανητη!

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, μια απ’ τις πιο ολοκληρωμένες εφευρέσεις του ανθρώπου, είναι το ποδήλατο. Απλά σκεφτείτε πόσο λίγο έχει αλλάξει από το 1817 όταν ο Βαρόνος Καρλ Φον Ντράις κατασκεύασε τον πρόγονο του ποδηλάτου με έναν ξύλινο σκελετό και μεταλλικούς τροχούς.


Θυμίζει αρκετά το σύγχρονο ποδήλατο (ίσως και λίγο μοτοσικλέτα), αλλά αφού κινείται με τη μυϊκή δύναμη είναι “ποδήλατο”. Αρκετοί  προσπάθησαν να ξεχωρίσουν με περίεργες κατασκευές αλλά πάντα όλες είχαν την ίδια βάση. Όπως για παράδειγμα το τρίτροχο ποδήλατο ή το γνωστό σε όλους “penny bike” Το σίγουρο είναι ότι επρόκειτο για ένα επαναστατικό μέσο μετακίνησης, πολλά υποσχόμενο αλλά “προορισμένο” να μείνει σε αυτή τη… βασική μορφή. Μη μπορώντας να γίνει κάτι άλλο, στο ποδήλατο άλλαζαν κυρίως τα υλικά κατασκευής του. Από το ξύλο στο σίδερο, στο αλουμίνιο, στο carbon. Προστέθηκαν ταχύτητες (σαζμαν), καλύτερα ελαστικά, βελτιωμένα φρένα και τα υλικά γινόντουσαν όλο και πιο εξωτικά. Μέχρι που φτάσαμε τη στιγμή που μια εταιρεία με την επωνυμία PG κατασκεύασε το Dark Cruiser Custom το οποίο με έκανε να χάσω το ύπνο μου!!!

Καταρχάς είναι χειροποίητο και custom, που αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να το φτιάξουμε (customάρουμε) κατά προτίμηση, άρα ένα τέτοιο ποδήλατο είναι φυσικό να τραβά τα βλέμματα σαν μαγνήτης αφού θα είναι μοναδικό. Είναι αδύνατον να περάσεις απαρατήρητος, ένιωθα λες και ήμουν πάνω σε Hammer ή σε Bentley ή σε… διαστημόπλοιο! Το καλύτερο από όλα όμως, ήταν όταν άνοιγα το γκάζι (μαζί με πετάλι βεβαίως) και εκσφενδονιζόμουν μπροστά από όλα τα “παπιά” και τα αυτοκίνητα στο φανάρι. Αυτό συμβαίνει εξαιτίας ενός πολύ δυνατού υβριδικού κινητήρα των 48volt της Clean Mobile που αποδίδει 1.2kw/150Nm ο οποίος είναι στα πετάλια και όχι στον πίσω ή εμπρός τροχό όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά ποδήλατα. Ο κινητήρας ενεργοποιείται με τη πρώτη πεταλιά, ανοίγοντας βέβαια παράλληλα το γκάζι (είπαμε είναι υβριδικό). Η τελική ταχύτητα που δίνει το εργοστάσιο (ανάλογα με το μοντέλο) είναι τα 25km/h. Αυτή βέβαια μπορεί εύκολα να αυξηθεί στα 45km/h απλά αλλάζοντας τις ρυθμίσεις του κινητήρα μέσω μιας διαθέσιμης θύρας USB 2 που όμως δεν μπορούμε να το κάνουμε εμείς από τον προσωπικό υπολογιστή μας αλλά μπορεί μόνο το εργοστάσιο κατόπιν παραγγελίας .

Βέβαια μεγαλύτερη ταχύτητα σημαίνει αυξημένη κατανάλωση που στο συγκεκριμένο ποδήλατο μεταφράζεται σε 120χλμ αυτονομία από τα 200 που έχει στην εργοστασιακή του ρύθμιση. Η επίτευξη της τελικής ταχύτητας αλλά και της ροπής οφείλεται στο καλά κρυμμένο ηλεκτρονικό κιβώτιο τριών ταχυτήτων που βρίσκεται στον κινητήρα και ρυθμίζεται αυτόματα από ένα μικρό ηλεκτρονικό όργανο στο τιμόνι.

Για να επιτευχθούν αυτές οι επιδόσεις πρέπει να έχουμε και την ανάλογη ενέργεια. Αυτή προέρχεται από μία εξίσου δυνατή μπαταρία ιόντων – λίθιου των 48volt και 17 Ah. Επειδή η τελική ταχύτητα μπορεί να είναι πάνω από το όριο (ανάλογα με το μοντέλο) στο οποίο ένα δίκυκλο  θεωρείται ποδήλατο και όχι μοτοσυκλέτα, πρέπει να έχει πινακίδα κυκλοφορίας  ακριβώς όπως ένα μοτοποδήλατο, η οποία τοποθετείται πίσω από τη σέλα.

Το κόστος ενός τέτοιου ποδηλάτου ξεκινά περίπου από τα 5.300€. Λογικό και επόμενο εφόσον χρησιμοποιεί τα καλύτερα υλικά κατασκευής (άρα και τα ακριβότερα). Εννοείται πως και τα περιφερειακά εξαρτήματα, όπως για παράδειγμα τα φρένα (υδραυλικά δισκόφρενα της Magura Julie), τα κέντρα και οι ταχύτητες (τύπου SRAM-P5 της Shimano) ελαστικά της Schwable crazy bob είναι όλα κορυφαίας ποιότητας και κατασκευής.

Η αίσθηση που σου δίνει η βόλτα με το Dark Cruiser Custom είναι εντυπωσιακή. Ευχαρίστως θα το άλλαζα με τη μοτοσυκλέτα μου, αλλά επίσης ευχαρίστως θα το έβαζα και στο σαλόνι μου έτσι απλά σαν διακοσμητικό, να το βλέπω και να λέω κι εγώ ότι έχω ένα PG. Μου θύμισε λίγο την εποχή που καβάλαγα τσόπερ και λίγο την εποχή με τις μεγάλες sport touring μοτοσυκλέτες. Δε ξέρω τελικά τι από όλα με εντυπωσιάζει περισσότερο σε αυτό το έργο τέχνης. Αυτό που ξέρω όμως, είναι ότι πρόκειται για το πιο ξεχωριστό (χωρίς να είναι κραυγαλέο), το πιο βολικό, το πιο άνετο, το πιο γρήγορο, το πιο ποιοτικό, ίσως το πιο διάσημο και σίγουρα το πιο ακριβό ποδήλατο που έχω πάει βόλτα τα τελευταία 36 μου χρόνια!!! Ελπίζω σύντομα να μου δοθεί η ευκαιρία να οδηγήσω κι άλλο μοντέλο της PG. Κινητήρας: 48Volt υβριδικός, Clean Mobile Ισχύς κινητήρα: 1,2 KW/150Nm Απόδοση μπαταρίας:80 % Μπαταρία: 48Volt/17Ah Ιόντων Λιθίου, UN 3480, UN3481 Πιστοποιητικά Ζωή μπαταρίας: ελάχιστο 1500 κύκλοι φόρτισης Χρόνος φόρτισης: 30’ για 80%, 3ώρες για 100% Φορτίο: μεγ. 130κιλά Εγγύηση: Σκελετός 15χρόνια / Μπαταρία και κινητήρας 4χρόνια Standard Χρώματα: Μαύρο: RAL 9005, Λευκό RAL 9016, Κόκκινο RAL 3020 Όλα τα υπόλοιπα RAL χρώματα καθώς και ειδικά χρώματα είναι διαθέσιμα ως επιπλέον επιλογές. Φρένα:Magura Julie υδραυλικά δισκόφρενα Ταχύτητες:SRAM-P5 Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται η έγκριση τύπου, η πιστοποίηση για τα αξεσουάρ σύμφωνα με τους κανόνες κυκλοφορίας και το λογισμικό αναβάθμισης στα 45χλμ/ώρα.